Skocz do zawartości
motoFerajna

Ranking


Popularna zawartość

Wyświetla najczęściej polubioną zawartość od 22.06.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. 3 punkty
    Dobry! mam nadzieje na dobre towarzystwo
  2. 3 punkty
    Witam szanowne grono Jestem Świeżakiem na forum ale postaram się szybko odnaleźć .
  3. 3 punkty
    Cześć wszystkim, trochę się jeszcze gubię tutaj...
  4. 3 punkty
    Witam wszystkich, jestem nowym członkiem. Jeżdzę Suzuki GS500, znajomy polecił mi forum.
  5. 3 punkty
    To nie ankieta dla mężczyzn, tylko dla "gimbusów" w rurkach, których wizja zostania ojcem przerasta na etapie ciąży :).
  6. 1 punkt
    To już trzeci miesiąc leci. Jak się śmiga po buspasach? A Pani WicePrezydent m.st Warszawy Renata Kazanowska napisała, że kierowcy autobusów wręcz nie widzą przeciwskazań:
  7. 1 punkt
    A koleżanka mnie wyciąga na miejscu mam się tam spotkać wiec ponyslalam ze może ktoś by był chętny poleciec
  8. 1 punkt
    Za tydzień jest słomczyn potem już chyba dopiero pod koniec lipca można pomyśleć.
  9. 1 punkt
    Henryk Choiński (1886-1944) Reprezentował Warszawskie Towarzystwo Cyklistów. W środowisku sportowców miał przydomek „Majster”. Specjalizował się w wyścigach torowych. Był również polskim rekordzistą szybkości: w latach 1921 - 1926 ustanowił ich sześć. Największe triumfy święcił na warszawskich Dynasach. Tylko w 1924 roku wywalczył 96 nagród. Karierę sportową zakończył w 1928 roku, po kolejnym wypadku podczas zawodów. W 1931 roku, jako jeden z nielicznych sportowców, został odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi. Henryk Choiński był również mechanikiem i konstruktorem, w czym pomocne było mu doświadczenie, jakie zdobył podczas pracy w warsztacie samochodowym we wczesnej młodości. Jego dziełem były trzy specjalne motocykle, przystosowane do wyścigów kolarzy prowadzonych przez motocykl, które powstały ok. 1924 roku (dziś dyscyplina zupełnie zapomniana). Były to pojazdy imponujące gabarytami, napędzane silnikami widlastymi o pojemności skokowej 2160 ccm. Napęd na tylne koło przenoszony był przez pas. Dwadzieścia lat później Choiński miał również swój udział w konstrukcji zupełnie innego pojazdu - powstańczego samochodu pancernego „Kubuś”. Henryk Choiński zginął podczas Powstania Warszawskiego, pod gruzami domu trafionego bombą lotniczą. Zdjęcie wykonano na warszawskich Dynasach (IX 1926) podczas Motocyklowych mistrzostw Polski Informacje za: swiatmotocykli zdjęcie pochodzi ze zbiorów NAC
×

Ważne informacje dotyczące Twojej prywatności

Polityka prywatności   Warunki użytkowania   Regulamin